דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השמנת יתר מתכון לסוכרת?- לא בהכרח 

מאת    [ 02/03/2008 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 3048 פעמים ]

ניסוי בעכברי מעבדה שמנים שהואבסו הראה שהם הצליחו שלא לפתח סוכרת הודות לפעילות שני הורמונים אשר אפשרו להם לאגור את עודפי השומן ברקמות השומן במקום בכבד ובשריר הלב.
פרופ' פיליפ שרר מעורכי המחקר טוען כי "מה שהמחקר הזה מוכיח, הוא את אחת התפיסות הרווחות זה זמן בעולם הרפואה. יש חשיבות למיקום בו מאוחסנת יתרת השומן כזרז להתפתחות מחלות נלוות כתוצאה ממשקל עודף".
השלכות המחקר על הגוף האנושי יכולות להצביע לפיכך על הבדל ברור בין אנשים שמנים אשר מסוגלים להרחיב את תאי השומן שלהם ולאגור בהם יותר שומן לעומת אחרים שגופם בוחר לאחסן את השומן במקום אחר.
אם השומן אינו מאוחסן כראוי ברקמות השומן, בשל יכולת מופחתת של הגוף להתמודד עם הרחבת רקמות השומן, הרי שהוא מאחסן אותו בכבד וברקמות השרירים. אחסון שכזה גורם להתפתחות תנגודת לאינסולין אשר יכולה להוביל בסופו של דבר לסוכרת.
בניסוי שערך פרופ' שרר וחבריו מאוניברסיטת טקסס, נחקרו עכברים אשר המבנה שלהם שונה גנטית כך שייצרו עודף אדיפונקטין, הורמון המגביר את הרגישות לאינסולין וחוסר בלפטין, הורמון המדכא תיאבון.
עכברי מעבדה אלה החלו לשמור שומן עודף ברקמות השומן שבגופם במקום בכבד, בלב או בשרירים. תוצאות המחקר מדווחות בגליון ספטמבר של כתב העת הרפואי Journal of Clinical Investigation.
פרופ' שרר הבחין בדמיון בתופעה זו גם אצל אנשים אשר יכולתם לאחסן את השומן נקבעת בעצם על פי המבנה הגנטי שלהם. "יש חולים רבים הסובלים מהשמנת יתר ולוקים בסוכרת וכמו כן יש אנשים רזים אשר חולים בסוכרת".
סוכרת מסוג 2, הנפוצה ביותר אינה קשורה רק לעודף משקל, אלא בעיקר לדרך איחסונו של השומן העודף בגוף. זו לדעתו הסיבה שחולים בסוכרת גם אנשים אשר אינם סובלים כלל מהשמנת יתר, אלא מאיחסון שגוי של השומן בגופם באיברי הבטן, מצב הגורם להתפתחות תנגודת לאינסולין.
מה היא אם כן המשמעות של נתונים אלו?
עודף משקל ועודף שומן מסייעים להתפתחות סוכרת אולם מה שבעיקר קובע הינו מיקום השומן בגוף. "שומן", קובע פרופ' שרר, "הוא מעט כמו נדל"ן, את הכול קובע המיקום".
שרר מקווה כי מסקנות המחקר שלו יסייעו להבין טוב יותר את הדרכים לשנות את אחסון השומן בגוף וכך למנוע את שכיחות הופעתה של מחלת הסוכרת ככל שניתן.
אין לראות בכך היתר להשמנה, בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר הייתה ונשארה, פעילות גופנית מוגברת לשריפת קלוריות והורדת אחוזי השומן בגוף באופן כללי.
למחקר יש השלכות רפואיות חשובות, והוא מהוה סנונית ראשונה בהבנת תהליך אחסון השומן בגוף האדם וכן מביא לתובנות חדשות בהקשר למחלת הסוכרת והדרכים למנוע אותה.
יש לזכור כי גם מבלי שמתפתחת סוכרת יש להשמנת יתר השלכות בריאותיות רבות כמו עומס יתר על המפרקים, מאמץ מוגבר על הלב וכן פגיעה רצינית באיכות החיים.
לפיכך כדי להימנע מהשמנה יש לסגל אורח חיים בריא מגיל צעיר המשלב פעילות גופנית והרגלי אכילה נכונים.
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר - מלב"י, מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. טל: 03-5228088
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב